Odhad volebních výsledků - prezidentem bude Zeman

Odhady výsledků (včetně průzkumů) se množí. Já jsem se rozhodl vycházet z dat, dostupných z krajských voleb. Prohnal jsem je něčím, co bych pyšně nazval vlastní expertní propočet, skromněji jako pokus o odhad toho, kdo z těch, kteří volili v krajských volbách, bude jak volit. Tak jsem zvědav, zda to, co z toho vyšlo, má nějakou reálnou vypovídací hodnotu.

Tady je tedy odhad výsledků pro první kolo:

1. Zeman ... 22,1 %
2. Fischer ... 16,9 %
3. Schwarzenberg ... 16,4 %
4. Dienstbier ... 15,0 %
5. Bobošíková ... 7,9 %
6. Franz ... 7,5 %
7. Roithová ... 6,1 %
8. Sobotka ... 5,2 %
9. Fischerová ... 2,8 %

Mimochodem, právě dnes vyšly dva průzkumy. Ve srovnání se SANEP má u mne výrazně méně Zeman (o čtyři procenta), výrazně více Bobošíková (o čtyři procenta). Ve srovnání s ppm factum mají u mne méně hlavně oba favoriti (po třech procentech), mnohem víc Schwarzenberg a Dienstbeir (o pět procent), o čtyři procenta méně u mne má i Franz.

Druhé kolo by ale podle mne mělo být mnohem vyrovnanější, než by to podle prvního vypadalo. Můj odhad vychází takto:

1. Zeman ... 51,8 %
2. Fischer ... 48,2 %

Tak uvidíme...

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Za Janem Sokolem

Užitečnost, odbornost, Wikiverzita : 2. díl : Sebevzdělávání

Zásada pro chování wikisprávců: Komunikovat a být otevřený