Odhad volebních výsledků

(26. října, 14:00)

Volební místnosti se zavřely, je opět možné zveřejňovat volební odhady. Takhle to tedy podle propočtů vychází mně:
  • ČSSD - 25,7 %
  • TOP 09 - 16,6 %
  • ANO - 16,0 %
  • KSČM - 11,0 %
  • ODS - 7,6 %
  • KDU-ČSL - 5,3 %
  • Úsvit - 5,1 %
  • SPOZ - 4,5 %
  • ostatní - 8,3 %

Toleranci bych si dal zhruba od +1/-2 % u menších stran do +2/-4 % u větších, u nových (ANO a Úsvit) s rovnoměrnou tolerancí oběma směry.

Graficky to pak vychází takto:


Přepočet na mandáty samozřejmě bude záležet na tom, kdo proleze přes pět procent, a tam to s tou tolerancí zůstává otevřené. Kdybych byl ale přesný bez tolerance, vyšlo by to:

  • ČSSD - 63 mandátů (o 8 víc než 2010)
  • TOP 09 - 41 mandátů (stejně jako 2010)
  • ANO - 39 mandátů
  • KSČM - 24 mandátů (o 2 méně než 2010)
  • ODS - 17 mandátů (o 36 méně než 2010)
  • KDU-ČSL - 9 mandátů
  • Úsvit - 6 mandátů
Z toho plyne, že levice by většinu ve sněmovně neměla.

Aktualizace:

Co mne až zaráží, je fakt, že jsem odhadl přesně všech sedm stran, které se dostaly do Sněmovny.

Z jednotlivých stran jsem nejlépe odhadl výsledek ODS, a to prakticky přesně. Ostatní pravici a podivné strany jsem měl víceméně v té - byť přiznávám poměrně volně nastavené - toleranci. Co mi naopak nevyšlo byl odhad výsledků levice. SPOZ a ČSSD dostaly hlasy pod tolerancí, KSČM nad tolerancí mého odhadu.


Průměrná chyba: 2,7 %. To není tak nejhorší.

Odhad počtu mandátů mi vyšel podle toho:
  • ČSSD - odhad 63 - výsledek 50 - chyba -13
  • TOP 09 - odhad 41 mandátů - výsledek 26 - chyba -15
  • ANO - odhad 39 mandátů - výsledek 47 - chyba +8
  • KSČM - odhad 24 mandátů - výsledek 33 mandátů - chyba +9
  • ODS - odhad 17 mandátů - výsledek 16 mandátů - chyba -1
  • KDU-ČSL - odhad 9 mandátů - výsledek 14 - chyba +5
  • Úsvit - odhad 6 mandátů - výsledek 14 - chyba +8
Průměrná chyba 8,4 mandátu.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Za Janem Sokolem

Užitečnost, odbornost, Wikiverzita : 2. díl : Sebevzdělávání

Zásada pro chování wikisprávců: Komunikovat a být otevřený