První várka postřehů z Tallinnu

Mistrovství Evropy

Zima, dost diváků, útulná hala, kde dost táhne na komentátorskou pozici. Vysoká úroveň soutěží. Město vypadá příjemně, veřejná doprava funguje pohotověji než ta oficiální.

Sportovní dvojice

Kavagutiová je pro mne krásná ledová princezna, ale nezdá se mi, že je tak chladná, jak vypadá na první pohled. Snad proto, že je to u Japonců normální, tak si všímám každého malého hnutí v obličeji. Nenapadlo by mne, že vyhrají o takový náskok před Muchortovovou (ta naopak by "od přirozenosti" měla ukazovat emocí víc). Druhá polovina jízdy Kavagutiové se Smirnovem byla opravdu lehce neurovnaná, co si ale Juko udělala (s loktem?) - a bylo to opravdu tehdy, když si rozepínala kostým - to není známo. Až budu mít trochu víc času, těším se na rozbor protokolů.

Savčenková se Szolkowým pořád zůstávají adepty na olympijské zlato, ale jejich nezdar právě v letošní sezóně, který navíc není první, už není jen tak nějaká náhoda. A stejně se před olympiádou nejvíc těším na Šenovou a Čaa. (Tedy taky na moje oblíbené Kanaďany Dubéovou a Davisona, ale ti na světovou špičku aktuálně nestačí - na kanadském šampionátu dostali jen 198 bodů, méně než Muchortovová s Traňkovem v Tallinnu).

Z dalších Evropanů zmíním opravdu slibnou dvojici Jamesová, Bonheur, a uvidíme, co bude z mladých Rusů - na první pokus to nebylo špatné.

Tance

Naši bohužel nepřekročili svůj stín. Moc bych jim to přál, ale chybí jim hlavně přesvědčivost. Jeli docela čistě, ale jako kdyby té čistotě nevěřili ani oni sami. A to jim nakonec docela dost uvěřili rozhodčí. K postupu ale bylo daleko. Větší klid a kontrolovaná uvolněnost při provádění technických prvků snad přijde na olympiádě, kde nebudou mít takové velké ambice.

Celkový dojem z originálního tance: Mírně rozpačitý. Dojem z Domninové a Šabalina si zatím ještě ponechám pro sebe. Velmi nespokojen jsem s Chochlovovou (to vůbec nebyl lidový tanec). Kerrovi - kdybych byl na místě Platova, mooooc bych zvažoval vytáhnout na OH zase kilty. :-) Faiellová a Scali - výborní, přirození. Obojí Ukrajinci milé překvapení, Izraelci pěkní, ale ne úplně můj šálek čaje. Pechalatová s Bourzatem - hezké a milé, ale pro mne co do výrazu nic víc. Bobrovová se Solovjovem - pro mne ještě o něco méně než Pechalatová...

Celkově byly "národní" originály před dvěma lety takové nějaké povedenější. Volné tance budou zajímavé, možná zajímavější než originály.

Čerstvá novinka: Austrálci si stěžují na to, že Domninová s Šabalinem vykradli jejich kulturu a urazili je. Něco na tom možná bude (i když netuším, kolik opravdových Aboriginů uvidí ten tanec na vlastní oči - a argumentace pana Belleara ze zmíněné kulturní australské rady je samotná jaksi nekvalifikovaná: "It may be that they have based this on a ceremony that is strictly for men or strictly for women, and these are important things."

Muži

...a Lambiel! Jeho krátký program jsem viděl už v tréninku a byl jsem nadšený. Při volné jízdě mi pukalo srdce s těmi dvěma skokanskými chybami. Lambiel je tanečník na ledě s nejlepším citem pro hudbu a pro choreografii, který jsme viděli. Když dojel a publikum jásalo a já věděl, že dostane tak málo bodů, tak jsem byl zcela neprofesionálně naměkko. Na volnou se moc těším.

Pljuščenko? Klobouk dolů. Zaregistroval jsem nějaké odsudky a přemýšlel, kde se berou. Díval jsem se ještě jednou na tu jízdu a neviděl jsem nic tak zlého. Ruce, které dřív Pljuščenkovi nehrály, byly letos jak lopatky větrného mlýnu jen v závěru druhé krokovky, naopak v té první byly velmi pěkné. Spojovací prvky předvádí v krátkém programu většina krasobruslařů velmi omezeně - protože na to není čas. A Pljuščenko na to neměl čas už vůbec - krokovky měl v součtu o pět sekund delší než Joubert a o devět sekund delší než Lambiel, také poněkud pomalejší piruety zabraly víc času než u jeho soupeřů. Ale že by mezi prvky jen překládal - to tedy taky není pravda (on často mezi prvky neměl nic, ani to překládání - šel z prvku do prvku, zvláště z krokovek do piruet a zpátky). Podle mne jasné první místo. Ale jeho volná jízda se mi tak nelíbí, tak jsem zvědav, co bude dál.

Joubert: Stejný jako vždycky, ale právě v olympijské sezóně to nikomu nezazlívám. Když někdo zkusí něco úplně nového, tak je to zajímavé, ale hlavní je v olympijské sezóně úspěch - a toho se dá dosáhnout jedině mistrovstvím. A když je to mistrovsky zvládnutý standardní výkon, je to pro mne v pořádku. Olympijské hry jsou vrcholem čtyřletého úsilí - a mohou být tím vrcholem tak, že na nich udělá bruslař něco výjimečného (co nikdy nedělal), nebo že na nich své čtyřleté úsilí shrne a předvede ve výjimečně dokonalém provedení. Takže držím Joubertovi palce.

Preaubert: Je mi líto, ale právě po Lambielovi na mne jeho vystoupení působilo jen jako komické napodobování, které mi nepřišlo technicky tak dobře podložené, aby bylo povedenou a hodnotnou karikaturou. Je ale víc než možné, že nebýt Lambiela a té kuriózní shody, tak bych se i na Preaubertovu jízdu díval úplně jinak.

Contesti: Loni skvělé, letos už jen stejné. Třeba to bude jiné ve volné jízdě.

Voronov: Ajajajaj. Lituju taky Urmanova.

Ponsero: Zatím dobré, ale ještě to musí potvrdit ve volné a moc mu nevěřím. Uvidíme.

A naši? No, ty si odložím na někdy příště, aby si to teď nepřečetli a nerozhodilo je to :-)

Jen napíšu, jak mi vyšel jeden (jeden z mnoha) propočtů, jak by to mohlo dnes dopadnout: 1. Pljuščenko, 2. Joubert, 3.-4. Březina a Lambiel, 5.-6. Verner a Preaubert, 7. Ponsero, 8. Contesti, 9. Lindemann, 10. v.d.Perren. Ale skutečnost bude asi hodně jiná.

Celkově šla výkonnost mužů strašně nahoru. Podívejte se na tohle srovnání, jak by dopadl Verner s včerejší známkou mezi Evropany v kraťasech na velkých závodech posledních let: ME 2007 - 2. místo, MS 2007 - 2. místo, ME 2008 - 2. místo, MS 2008 - 3. místo, ME 2009 - 5. místo, MS 2009 - 3. místo, ME 2010 - 8. místo.

Dovětek

Volné jízdy mužů začnou za chvíli (ČT vysílá už od 20:30!!) a až bude po nich, tak se pomalu trochu uvolní můj záběr. Ono honit mezi komentováním Vernera, který mi vždycky ujede z mix zóny do hotelu, a ještě zpracovat materiály pro další vydání V šachu, to člověku ubere dost ze spánku. Tak sláva, že to nejhorší bude za mnou.

A při tom všem ani těch chyb nebylo tolik (jasně, Káťo ;-), tak si to zatím užívám. I když celkový dojem je takový zvláštní - ještě něco chybí a já pořád nevím, co. Možná ta troška klidu navíc, co už brzy přijde, abych si to víc vychutnal.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Za Janem Sokolem

Užitečnost, odbornost, Wikiverzita : 2. díl : Sebevzdělávání

Zásada pro chování wikisprávců: Komunikovat a být otevřený